לקוח המשרד קיבל החזר מלא של פרימיות ששולמו בגין פוליסת ביטוח לא תקינה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בחודש יולי 2016, נפגע הלקוח שלי בתאונת עבודה. לאחר שנוכח כי פגיעתו משמעותית וכי לא יוכל להמשיך בעבודתו,
רצה לברר אילו פוליסות ביטוח יש ברשותו. הוא צלצל למוקדים הטלפוניים של כל חברות הביטוח, מסר את מס' תעודת
הזהות שלו וביקש לברר האם יש על שמו פוליסת ביטוח שמכסה תאונת עבודה. בין היתר, הגיע הלקוח למוקד הטלפוני של חברת הביטוח "איילון" ונמסר לו כי יש ברשותו פוליסת ביטוח תאונות אישיות. לאור זאת, הוא הגיש טופס תביעה.
במקביל הוא סבר שעליו לדעת בדיוק מה מצב הביטוחים שלו, ועל כן פנה לסוכנת ביטוח חדשה "שתעשה לו סדר בביטוחים".
סוכנת הביטוח ביקשה לקבל את העתקי פוליסות הביטוח, ואז התברר לו כי קיימות 6 פוליסות ביטוח שלו (חיים ובריאות) בחברת "איילון" ושתיהן נעשו על ידי הסוכן הקודם שלו בשנת 2016.
הלקוח נדהם ממידע זה, שכן בשנת 2016 הוא ניתק את הקשר עם אותו סוכן, לאחר שחשד בהתנהלותו, ובוודאי לא ערך דרכו פוליסות ביטוח חדשות. לאור זאת, ביקשה סוכנת הביטוח החדשה לקבל את העתק ההצעה ואז התברר ללקוח כי חתימתו זויפה, כי הצהרת הבריאות אינה תואמת את המציאות (לדוגמא נרשם כי הוא עבר ניתוח בבית חולים מסוים, בעוד הוא מעולם לא ביקר בו), וכי אף תאריך הלידה שלו זויף, ולפיו הוא לכאורה צעיר ב- 20 שנים (כאשר גם יום הלידה וחודש הלידה אינם תואמים את המציאות).
בנוסף, לא היתה התאמה בין התאריך בו מילא לכאורה הלקוח את הצהרת הבריאות לבין התאריכים שהופיעו על טופס הוראת הקבע, ומהם עלה כי לכאורה טופס הוראת הקבע נחתם עוד קודם הצהרת הבריאות וטופס ההצעה!
הלקוחטען כי סוכן הביטוח הקודם עשה שימוש בטופס הוראת קבע אחר/קודם שלו, וכי הוא כלל לא ביקש לרכוש ביטוחים בשנת 2016 כאמור. יתרה מכך, לאחר הגשת טופס התביעה על ידי הלקוח, בגין התאונה, הוא לא קיבל מענה ענייני משך זמן ממושך. לאחר שעבר לסוכנת הביטוח החדשה, היא בדקה את המסמכים, גילתה את האמור לעיל ותיקנה את טופס הצהרת הבריאות בהתאם. לאור זאת, תביעתו של הלקוח נדחתה על הסף ומנגד פרמיית הביטוח גדלה משמעותית, לאור תיקון תאריך הלידה שלו. כך נותר הלקוח קרח מכאן ומכאן.
בשלב זה, ומאחר ו"איילון" לא היתה מוכנה לאשר את התביעה, ומנגד סרבה להשיב לו את כספי הפרמיה ששולמו לריק, סוכנת הביטוח הפנתה אליי את הלקוח. אני פניתי בשמו ל"איילון" ודרשתי שיחזירו לו את מלוא תשלומי הפרמיה, בגובה של כ– 10,000 ₪, בטענה כי "איילון" אינה יכולה לאחוז בחבל משני קצותיו, כלומר לטעון מצד אחד שאין כיסוי ביטוחי בשל הצהרת בריאות כוזבת (אשר "איילון" לא ערכה לה חיתום), ומצד שני לא להשיב למבוטח את הפרמיות ששולמו לשווא. בסופו של דבר, לאחר מספר חודשים של מו"מ ארוך וקשה, הסכימה איילון להשיב ללקוח את מלוא תשלומי הפרמיות ששולמו על ידו, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מלאים!

דורית פילו

דורית פילו

עו"ד פילו הינה מומחית בתחום נזקי הגוף והרשלנות הרפואית משנת 1999. במהלך השנים היא ניהלה תיקים מורכבים ובעלי היקף כספי גבוה מאד בתחום הנזיקין והרשלנות הרפואית. עו"ד פילו ייצגה בעברה את הממסד הרפואי וחברות הביטוח, וניסיונה בעבר, כמו גם ניסיונה כיום בניהול תיקים אלו, מקנים לה ראיה מעמיקה ורחבה בעלת 360 מעלות של התחום.
עו"ד פילו מרצה בתחום בפני גורמים רפואיים ובפני גורמים פרטיים.

סיפורי הצלחה נוספים